Egalitate de șanse

Proiectul va contribui la obiectivul dezvoltarii durabile, toate interventiile sale fiind sustenabile si conducand in timp la asigurarea unor conditii mai bune de munca si de viata. Prin cresterea abilitatilor si competentelor, membrii grupului tinta format din 1056 de persoane din sistemul national de examinare, evaluare si curriculum in invatamantul preuniversitar pot deveni agenti ai schimbarii in domeniul lor de activitate, actionand ca un motor de dezvoltare durabila, conducand la imbunatatirea calitatii vietii. Proiectul propus corespunde cerintelor Strategiei revizuite de Dezvoltare Durabila a Uniunii Europene, prin promovarea si implementarea de activitati care faciliteaza “obtinerea unei imbunatatiri continue a calitatii vietii”, deoarece grupul tinta al proiectului include in primul rand elevii care beneficiaza de dezvoltarea si implementarea curriculumului integrat si a materialelor didactice suport cu tematica inter si transdisciplinara, participand in mod direct la implementarea curriculumului si la activitatile aferente acestuia; in al doilea rand, elevii beneficiaza indirect de dezvoltarea profesionala a persoanelor cu atributii in evaluare, examinare si proiectare curriculara, a cadrelor didactice implicate.  Imbunatatirea proceselor educationale atrage dupa sine dezvoltarea economica echilibrata si echitabila, venind in intampinarea cerintelor unei societati incluzive, atat la nivel educational cat si la nivelul economiei nationale in ansamblu. Cursurile de formare pentru persoanele din sistemul national de examinare, evaluare si curriculum in invatamantul preuniversitar vor contine elemente curriculare si sugestii metodice privind problematica protectiei mediului in istoria recenta a Romaniei, iar abordarea continuturilor stiintifice si a aplicatiilor dezvoltate pentru ghidul multimedia interactiv vor include, in functie de tematica abordata, structuri teoretice si practice care vor implica elevii in recunoasterea si asumarea valorilor prezervarii mediului inconjurator.